일상 Daily

회사에서 쓸 수 있는 영어

posttstory 2023. 1. 30.
728x90

회사에서 쓸 수 있는 영어

아침에 동료들 사이에서 일어날 수 있는 일상적인 대화의 한 예

Good morning! How are you today?
좋은 아침이에요! 오늘 어때요?

Good morning! I'm doing well, thanks for asking. How about you?
좋은 아침이에요! 잘 지내고 있어요, 물어봐 줘서 고마워요. 당신은요?

I'm good, thanks. Did you have a good weekend?
난 괜찮아요, 고마워요. 주말은 어떻게 보내셨어요?

I did, thanks. I went hiking on Saturday and had a great time. How about you?
네, 감사합니다. 나는 토요일에 하이킹을 가서 즐거운 시간을 보냈어요. 당신은요?

I had a nice weekend too. I went to a concert on Saturday night.
저도 즐거운 주말을 보냈어요. 저는 토요일 밤에 콘서트에 갔습니다.


Oh, that sounds like fun. Who did you see?
오, 재미있을 것 같네요. 누구를 봤어요?

I saw Imagine Dragons. They put on a great show.
Imagine Dragons를 봤어요. 그들은 멋진 쇼를 선보였어요.

I've always wanted to see them live. They're one of my favorite bands.
저는 항상 그들의 라이브 공연을 보고 싶었어요. 그들은 제가 가장 좋아하는 밴드 중 하나입니다.

Yeah, they're definitely worth seeing in concert.
네, 콘서트에서 볼 만한 가치가 있어요.

 


Yeah, definitely. Well, I should probably get to work. Talk to you later.
네, 물론이죠. 음, 저는 아마 일을 시작해야 할 것 같아요. 나중에 이야기해요.

Sounds good. Have a good day!
좋은 생각입니다. 좋은 하루 보내세요!

 

728x90

'일상 Daily' 카테고리의 다른 글

긍정적인 긍정  (0) 2023.01.30
경제적 자유 의미, 자유로운 결정  (0) 2023.01.30
동기부여 방법  (0) 2023.01.29
자신을 사랑하라  (0) 2023.01.28
수정  (0) 2023.01.25

댓글

💲 추천 글